Projekt systemowy „Indywidualizacja sposobem na rozwój”
Projekt „Indywidualizacja sposobem na rozwój”, do którego przystąpiły trzy ząbkowskie szkoły podstawowe realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego i skierowany do uczniów klas I-III. Udział w nim jest dobrowolny i bezpłatny.
Celem głównym projektu jest wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów klas młodszych poprzez wsparcie ich indywidualnego rozwoju dostosowanego do zdiagnozowanych potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych. Mogą w nim zatem brać udział uczniowie i uczennice wymagający objęcia pomocą psychologiczno-pedagogiczną, co jest olbrzymim wsparciem pracy szkoły w tym zakresie.
W roku szkolnym 2012/13 oraz 2013/14:
w Szkole Podstawowej Nr 1 im. Gen. F. Kleeberga wyłoniono grupę dzieci, która najpilniej potrzebuje pomocy i wybrano następujące rodzaje zajęć:
w Szkole Podstawowej nr 2 im. Jana Kochanowskiego w Ząbkach uczniowie mają możliwość uczestniczenia w następujących zajęciach:
w Szkole Podstawowej Nr 3 im. Małego Powstańca uczniowie mogą realizować następujące zajęcia:
Wszystkie w/w formy wsparcia realizowane są jako zajęcia pozalekcyjne zgodnie z ustalonym harmonogramem zajęć. Prowadzą je nauczyciele-specjaliści posiadający odpowiednie kwalifikacje.
W ramach projektu szkoły zostały dodatkowo wyposażone w innowacyjne środki dydaktyczne, które ułatwią realizację programów i zapewnią atrakcyjność zajęć dla dzieci. Szkoła Podstawowa Nr 1 wśród zakupionych pomocy ma: tablicę multimedialną, projektor, gry doskonalące analizę i koordynację wzrokowo – ruchową oraz ułatwiające pokonywanie trudności w czytaniu i pisaniu. Zakupiono również przybory ułatwiające i wspomagające eliminowanie wad postawy u uczniów, środki i materiały dydaktyczne rozwijające uzdolnienia przyrodnicze i służące dokładniejszemu poznaniu środowiska.
Szkoła Nr 2 otrzymała wsparcie w postaci komputera, tablicy interaktywnej, drukarki i projektora.
Dla Szkoły Nr 3 został zakupiony sprzęt komputerowy, pomoce dydaktyczne do zajęć logopedii, zajęć wyrównawczych oraz eliminujących wady postawy u uczniów. Kupiono też klocki do zajęć z robotyki a także zestaw do terapii audiopsycholingwistycznej, który umożliwia prowadzenie zajęć stymulacji słuchu metodą dr K. Johansena. Nauczyciel przygotowuje indywidualny program stymulacji słuchowej w formie przyjemnych dla ucha utworów muzycznych. Stymulacja słuchowa poprawia centralne przetwarzanie bodźców słuchowych.
Mamy nadzieję, że tego typu działania pomogą w realizacji celów wynikających z wymagań nowej podstawy programowej, która zakłada indywidualizację procesu nauczania stosownie do potrzeb i możliwości każdego ucznia. Zwiększy się również stopień i zakres wykorzystania w szkole aktywizujących metod nauczania, motywujących dzieci do czynnego udziału w zajęciach. Podczas realizacji projektu zostanie nawiązana ścisła współpraca z rodzicami dzieci, które zostaną objęte wsparciem. Ponadto, rodzice będą zaangażowani w mierzenie efektów prowadzonych działań projektowych.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Szkoła Podstawowa Nr 3 im. Małego Powstańca w Ząbkach